Forretningsutvikler i Orkla: – CopyCat kan gjøre hva som helst innen print

Ekstremt nærproduserte etiketter var løsningen da Orkla Foods Norge testet ut sitt nye måltidskonsept «På farten» for salg i butikk. 

Sunne og ferske ferdigretter som bowls og wraps er en del av det nye konseptet som Orkla i disse dager utvikler. Men før du kan nappe med deg en «På farten»-wrap i den lokale matbutikken din, skal Orkla gjennomføre flere testfaser – for å være helt sikre på at dette faktisk er noe forbrukere som deg og meg vil ha. 

– Målet vårt er å få så mange reelle testresultater som mulig. I dette tilfellet startet vi med å teste ni ulike produkter i Rema 1000-butikken på Tøyen Torg for å sjekke interessen, forteller forretningsutvikler i Orkla, Martin Skraastad. 

 

Trengte proffe etiketter – og det litt brennkvikt 

Vanligvis pleier Orkla å bestille millionvis med emballasje fra utlandet. Men denne gangen trengte de en partner som kunne produsere et mindre antall etiketter raskt, og ofte på veldig kort varsel – i et kvalitetsmateriale som tålte søl. Heldigvis var ikke hjelpen langt unna. 

– Vi har noen veldig trivelige naboer rett over gata på Skøyen, nemlig CopyCat. Vi så på ulike typer etiketter og materialer, og så fant vi det beste sammen. Resultatet ble akkurat som vi hadde sett for oss, takket være et utrolig godt samarbeid, sier Martin. 

Med «På farten»-etiketter printet og på plass kunne produktene sendes ut i butikk – sammen med butikkmateriell, også dette trykket av CopyCat. Og salget? Ja, det gikk som varmt hvetebrød.  

– Produktene så kjempebra ut med disse etikettene, og vi fikk knallgode resultater. Man skal ikke kimse av kvalitet, altså. Det er en enkel måte få fremstå mer proff på. 

Snart beste kunde?

Men det er ikke bare etiketter Orkla Foods Norge har fått hjelp med av den gode naboen på Skøyen. 

– Etter at vi skjønte hvor mye gøy de kan lage innen print, har vi brukt dem til masse andre ting internt, som å trykke plakater, t-skjorter eller rollups. CopyCat kan rett og slett gjøre hva som helst innen print!

Og når Martin stikker innom CopyCat for å diskutere fargetone, riss eller eventuelt bare slå av en prat, er ikke tonen spesielt stiv.  

– Jeg tuller med dem og sier at nå må jeg snart være den beste kunden deres, for jeg får jo faktura fra CopyCat hele tiden. Men jeg er visst bare på tredjeplass, hehe. 

Pallplass er bra, men har du ambisjoner om å komme helt til topps? 

– Vi er i alle fall så fornøyd med CopyCat at vi ser på muligheten for å ha dem med videre, også når vi skalerer opp prosjektet. Det som er så bra med CopyCat er at de kan levere ekstremt hurtig – og så er de sinnsykt hyggelige folk, avslutter forretningsutvikler Martin Skraastad. 


Trenger du hjelp til å lage etiketter, plakater eller annet materiell som gjør at produktene dine skiller seg ut? Ta kontakt, da vel!