Rørt CopyCat-sjef etter Oslo Maraton: – Enestående innsats fra våre ansatte

Daglig leder Geir Thorbjørnsen sparer ikke på superlativene når han oppsummerer de CopyCat-ansattes rolle i årets utgave av Oslo Maraton.

Lørdag 17. september var det igjen duket for Norges største maraton. Rundt 16 000 spreke deltakere var ute i løypa – som tradisjonen tro var utstyrt med gjerdebannere, løypekart, vimpler og oppblåsbar portal produsert av CopyCat.

Fra tidlig morgen til sen kveld

Da startskuddet gikk for første pulje kl. 09:25, hadde allerede CopyCat-gjengen vært i sving siden morgengry, forteller Geir. 

– Vi var syv-åtte stykker som startet å rigge gjerdebannere på fire forskjellige steder i byen allerede klokka 06:15. Og kl. 07 var den store, oppblåsbare portalen utenfor avdelingen vår i Kvadraturen satt opp. 

CopyCat-portal: Ingenting å si på synligheten under årets Oslo Maraton.

Men profileringsmateriellet på plass, var det vel bare å tusle hjem og legge seg igjen? 

– Ja, det kan du tro! Nei, det er jo da festen begynner. Flere av våre ansatte stilte til start, enten i halvmaraton eller 10 for Grete. Og så hadde vi selvfølgelig en egen stand langs løypa hvor vi heiet egne og andre løpere fram – i over ti timer holdt vi det gående før vi rigget ned og tok oss en velfortjent middag på The Dubliner.

En dag som skaper samhold

CopyCat-sjefen legger ikke skjul på at han er imponert over innsatsen de ansatte legger ned under Oslo Maraton. 

– Jeg blir rett og slett rørt av å se hvor mange som vil, og har anledning til, å bruke hele lørdagen på rigging, heiing og løping. Det er lett å bli stolt av det vi får til sammen på en slik dag. 

«Heia, heia!»: I ti timer holdt CopyCat-gjengen trykket oppe på stand i Rådhusgata.

Han understreker at en god, gammeldags dugnad gjør underverker for lagfølelsen. 

Alle vet hva en dugnad betyr for samholdet. Det er noe helt spesielt å få oppleve en slik løpsfest på nært hold, og det er ikke tvil om at det styrker fellesskapet i gruppa. 

Du har vært en del av CopyCat i et kvart århundre. Hva tenker du når du ser «gjengen din» gi jernet på en dag som Oslo Maraton? 

– Jeg må si det er utrolig givende å se alle kopikattene som har kommet til etter hvert. Nå er vi en topptrimmet gruppe hvor alle trekker i samme retning, og gjett om det gir resultater!, avslutter daglig leder i CopyCat, Geir Thorbjørnsen.