Referanser

Norges Friidrettsforbund

CopyCat tar sats på friidrettsarenaen

CopyCat har inngått en treårsavtale som sponsor av Norges friidrettsforbund, og fulgte du NRK-dekningen fra innendørs-NM, klarte du neppe å unngå å legge merke til CopyCat-logoen på arena og startnumre. Arrangementet i Rud-hallen i Bærum ble virkelig en «flying start» for et samarbeid både CopyCat og friidrettsforbundet venter seg mye av.

Avtale for hele friidrettsmiljøet

NM innendørs i friidrett var første anledning for CopyCat til å vise seg frem som ny sponsor for Norges friidrettsforbund. Fyldig direktesending på NRK og en rekke gode prestasjoner – blant annet norske rekorder begge dager – løftet friidrettens største innendørsarrangement i år. Dermed ble det den samarbeidsstarten både CopyCat og Friidrettsforbundet håpet på. Vi i CopyCat stilte ikke på startstreken, derimot både på tribunen og – ikke minst – foran skjermen. For oss er det en sponsoravtale som gir gevinst på flere måter, som støttespiller for en idrett med lange tradisjoner og god appell, og selvsagt muligheten for å tilby alle typer print og reklame til friidrettsstevner over hele landet de neste årene.

Fra innendørs NM 2020. Foto: Eirik Førde

Spiller klubbene gode

Fredrik Samuelsen er markedssjef i friidrettsforbundet, sammen med prosjektleder Steffen Aabel legger han ikke skjul på at de er fornøyd med starten på samarbeidet.

– Vi ser at CopyCat tilbyr produkter og tjenester som alle våre medlemsklubber vil ha nytte av, enten de skal ha målseil, reklameplakater, premier, trykksaker eller annen profilering. Sponsoravtalen med CopyCat gjør at vi kan tilby merverdi til klubbene, og vi planlegger å utvikle en nettportal for grafiske produkter. Vi liker å spille andre gode, og det er også målsettingen med denne avtalen. Vi fanget opp at CopyCat gjorde en kjempegod jobb i forbindelse med arrangementer som Diamond League på Bislett og maraton i Oslo og Trondheim, derfor tok vi kontakt for å drøfte et mer formalisert samarbeid. Førsteinntrykket av CopyCat nå rett etter NM innendørs er veldig bra, de er entusiaster og dedikert til oppgavene, det passer for oss som brenner for idrettsglede og engasjement, sier Fredrik Samuelsen og Steffen Aabel.

Idrettsglede hos CopyCat

– Det er ingen hemmelighet at vi i CopyCat liker idrett, det er en arena med engasjement og klare mål, og friidrett er en fantastisk fin idrett med enorm bredde og lange norske tradisjoner, sier en fornøyd daglig leder Geir Thorbjørnsen i CopyCat.

Han legger til at CopyCat tilbyr et fullt spekter av grafiske produkter som passer i forbindelse med store og små idrettsarrangementer, og har mye erfaring med idrettssamarbeid. – Derfor gleder vi oss stort til å jobbe nært med friidrettsforbundet de kommende årene, sier Geir.

Fra innendørs NM 2020. Foto: Eirik Førde
Fra innendørs NM 2020. Foto: Eirik Førde

Del