Når Kro Produksjon står på stand sørger messevegg, messebord, gulvtepper og rollups for at det ikke er noe å si på synligheten.
Kro Produksjon ble etablert i 1946 og produserer, utvikler og forhandler ventilasjonsprodukter. Bedriften er et kjent navn i VVS-bransjen og kan blant annet skryte av å være den ledende leverandøren av norskproduserte ventilasjonshetter til storkjøkken.
Regionsansvarlig i Kro Produksjon, Richard Waren, forteller at messe er en viktig arena for bedriften.
– Vi arrangerer faktisk en egen messe, kalt «Multifag». Hensikten med den messen er å samle et knippe leverandører som leverer produkter av høy kvalitet innenfor ulike områder av VVS-feltet.
Et funksjonelt og lett messesystem
Med opptil flere messedeltakelser i året var det viktig for Kro Produksjon å finne en smart messesystem – og valget falt på et fra CopyCat.
– Vi bestemte oss for å gå for en stor, buet messevegg – den er tre meter bred og to meter høy – i tillegg til messebord, rollup og gulvtepper med bilder av produktene våre, sier Waren.
Han understreker at vekt og funksjonalitet var avgjørende.
– Litt av grunnen til at vi gikk for akkurat denne løsningen fra CopyCat er at den var veldig enkel å få med seg. Den tar lite plass og du kan bruke den som trillekoffert. Det hender jo at vi står alene på stand, og da er det alfa og omega at messeveggen har relativt lav vekt og kan settes enkelt opp av en person.
Messevegg som skiller seg ut i mengden
Waren forteller at utstyret fra CopyCat er med på alle messene Kro Produksjon deltar på – og han er ikke i tvil om at det har vært en god investering.
– Det mange som kun har en rollup eller to, men vi ruver i rommet når vi får opp messeveggen vår. Sammen med det andre materiellet blir det en helhetlig stand som profilerer bedriften på en proff måte. Særlig gulvteppene gir en morsom effekt og er en smart utnyttelse av gulvflaten.
Han sier at de dessuten alltid har med seg en bunke trykte brosjyrer på stand – produsert av CopyCat.
– Vi bruker CopyCat til å produsere trykksaker også, og de leverer alltid utrolig kjapt. Vi har rett og slett et veldig godt samarbeid, og jeg må si at gjengen ute på Fornebu er helt supre å forholde seg til.
Populære produkter
Markedssjef i CopyCat, Per Utne, forteller at messeveggen som Kro Produksjon valgte å gå for er populær.
– Vi selger mange av disse i løpet av et år. Den store fordelen er at den er enkel å sette opp og lett å ta med seg. I tillegg kan kunden justere størrelsen selv. En annen kjempefordel er at duken kan byttes ut. Så kunden trenger ikke kjøpe ny vegg dersom de for eksempel bytter logo, da holder det å trykke en ny duk. Slike bærekraftige løsninger er etterspurt.
Han merker dessuten at stadig flere ønsker seg skreddersydd messemateriell, slik som møbler i konstruksjonspapp.
– De siste årene har det blitt veldig «in» å trykke egne stoler, hyller, bokstaver, kuber, utskårne elementer og lignende. Kombiner dette med en jakke eller t-skjorte med trykk, så begynner messestanden virkelig å ligne på noe, konkluderer markedssjefen.
Ønsker du tips og råd til hvordan du blir synlig på messe? Vi har lang erfaring med å produsere og levere messeutstyr – ta kontakt for en uforpliktende prat.