Orkla flytter sine grafiske tjenester til CopyCat
Orkla har samlet administrasjonen for sine 10 selskaper med 800 ansatte i nytt hovedkontor på Skøyen. Hustrykkeriet fikk ikke være med på Orklas ferd videre, men veien til grafiske tjenester blir likevel bare noen få meter. Til naboen!
Godt naboskap
Og naboen er selvsagt CopyCats avdeling på Skøyen, som nå altså har en av landets største varemerkeaktører ved siden av seg, med kjente ”brands” som Toro, Stabburet, Jordan og Nidar, for å nevne noen. Kontorsjef i Orkla, Arne Erik Hennum, tror verken kostnadsnivå, kvalitet eller leveringstider for grafiske tjenester vil stå tilbake for det konsernet er vant til.
– På toppen av det hele får vi nå tilgang til et mye større spekter av tjenester. Selv om vi hadde et velutstyrt hustrykkeri, er det ikke mulig å ha maskinpark og kompetanse på nivå med CopyCat. Det erfarte vi også da Orkla media nylig besøkte CopyCats showrom på Fornebu. Der var det mye god inspirasjon til nye materialer og kreativ profilering, forteller Arne Erik Hennum.
Nytt hovedkontor
Det har lenge vært et mål for Orkla å samle administrasjonen for hele virksomheten på ett sted. Konsernet har ca 18.500 ansatte med omsetning i 2018 på 40,8 mrd kroner, og grafisk materiell er en viktig del av markedsføring og profilering for alle forretningsområdene. Hennum forteller at den fysiske nærheten til CopyCat var en av flere faktorer som bidro til at de valgte å la CopyCat overta hustrykkeriets tjenester.
– Vi ser for oss at oppdragene enten kan hentes hos CopyCat på Skøyen eller leveres direkte et annet sted når det passer best. CopyCat har vist oss at de har kapasitet til å levere raskt, viser høy servicevilje og kan tilføre oss nye grafiske muligheter. Derfor kjenner vi oss trygge på at dette blir et vellykket samarbeid, sier en optimistisk kontorsjef i Orkla.