Da AW Magazine stod på stand under SHE Conference som nylig gikk av stabelen i Oslo Spektrum, var messesystemet fra CopyCat. – Den store teleskopveggen gjorde oss ekstremt synlige, forteller sjefredaktør og gründer, Anna Knutsen.
AW Magazine er et businessmagasin med fokus på kvinner og mangfold. Siden første utgave kom ut i 2020 har bladet intervjuet viktige stemmer for likestilling i nærings- og arbeidslivet – som finansanalytiker Thina Saltvedt, tidligere NRK-profil Bahare Viken og administrerende direktør i Nille, Kjersti Hobøl.
Et viktig sted å synes
Sjefredaktør Anna Knudsen sier SHE Conference, som er Europas største konferanse med fokus på sosial bærekraft i næringslivet, er en viktig arena å være til stede på for magasinet.
– SHE samler næringslivstopper, organisasjoner, politikere, studenter, aktivister, startup-er og investorer, så for oss er det «the place to be».
Men når mange utstillere kjemper om oppmerksomheten i messeområdet, gjelder det å dra på litt skikkelig, påpeker Knudsen:
– Vi ville ikke stå og blomstre i et hjørne, men trekke folk til standen vår. Derfor tok jeg kontakt med CopyCat for å høre hvilket messesystem de kunne anbefale oss.
En løsning som kan brukes igjen og igjen
I tillegg til AW Magazine driver Anna Knudsen et knippe andre firmaer, blant annet utvekslingsorganisasjonen FRAM Education og konsulentbyrået Inizia Consulting. Seriegründeren var derfor opptatt av at systemet skulle være så fleksibelt som mulig.
– Jeg står iblant på stand med de andre firmaene mine også, så det var avgjørende for meg å finne en løsning som enkelt kunne gjenbrukes i andre sammenhenger. Og så er det selvfølgelig et bærekraftaspekt her. Det er sløsing med ressurser å kjøpe inn mange messesystemer når man kan klare seg med ett!
Valget falt til slutt på justerbar teleskopvegg samt messebord, en løsning Knudsen er veldig godt fornøyd med.
– Teleskopstangsystemet gjør det lett å justere størrelsen på veggen selv, i tillegg til at det holder å skifte selve duken. Det samme gjelder for messebordet som enkelt kan oppdateres med nytt trykk. Dette utstyret kan vi bruke igjen og igjen.
Ga et helproft inntrykk
Det var ikke tvil om at den ruvende teleskopveggen gjorde sitt til at AW Magazine skilte seg ut mengden.
– Standen så skikkelig proff ut og vi fikk masse synlighet. Mange andre hadde bare et par rollups, men det gir en helt annen effekt med en stor messevegg, sier Knudsen og legger til:
– Til og med Erna Solberg kom innom standen vår – og det er jo relativt stas!
Hun forteller videre at en av grunnene til at AW Magazine valgte CopyCat som leverandør var den utrolig raske leveringstiden.
– Det er alltid mye som skal på plass i siste liten, og vi var litt etter skjema. Heldigvis kastet CopyCat seg rundt og sørget for at vi hadde utstyret på plass til dagen etter. Det kaller jeg service!
Ønsker du tips og råd til hvordan du blir synlig på messe? Vi har lang erfaring med å produsere og levere messeutstyr – ta kontakt for en uforpliktende prat.