Referanser, CopyCat eNews

Med proff profilering fikk Trondheim Maraton økt synlighet

Tida da Trondheim Maraton hadde flere funksjonærer enn deltakere er for lengst forbi. I år var arrangementet større og proffere enn noen gang – med CopyCat som stolt leverandør av profilerings- og trykkmateriell.

Trondheim Maraton ble arrangert første gang i 1969, og er med det landets eldste maraton. Allikevel har interessen for langløp i den trønderske hovedstaden til tider vært laber. Det ville Bedriftsidretten i Midt-Norge gjøre noe med. I 2011 dro de derfor i gang en festival med  kortere distanser og trimtilbud. 

Etterhvert begynte det «å ta av», og nå er Trondheim Maraton den folkefesten den fortjener å være. I år stilte 6000 løpere til start – og med profileringsmateriell i form av arenabannere, messevegger og plakatering fra CopyCat rundt omkring i byen var det ingenting å si på synligheten! 

Sporty profilerings-samarbeid

Det var i 2019 at Bedriftsidretten i Midt-Norge, som arrangerer løpet sammen med eier Nidelv IL, begynte å se seg om etter en ny leverandør av profilerings- og trykktjenester. At valget falt på nettopp CopyCat, var ikke tilfeldig. 

– CopyCat er veldig synlige i andre arrangementer, for eksempel Oslo Maraton. Så det er naturligvis positivt for oss å bli assosiert med dem – og så skader det jo ikke at sentrale personer i CopyCat selv er med og deltar i løpet, sier avdelingsleder i Bedriftsidretten i Midt-Norge, Morten Eliassen. 

GO’E BUSSA: Avdelingsleder i CopyCat Trondheim, Håvard Indergaard Kvigne, og Morten Eliassen i Bedriftsidretten Midt-Norge gir samarbeidet tommel opp.

Han understreker imidlertid at det ikke var maraton-interessen blant CopyCat-ansatte som gjorde utslaget – men derimot fagkunnskapen

– Akkurat det er et nøkkelord her. For oss er det helt avgjørende å knytte til oss samarbeidspartnerne med ekspertise innen sitt felt. CopyCat vet akkurat hva som skal til for at vi skal bli synlige. 

Morten sier samarbeidet gradvis har blitt større og større – og at det ikke lenger begrenser seg til Trondheim Maraton. 

– Bedriftsidretten arrangerer mange små og store eventer i løpet av et år, og da velger vi alltid CopyCat.

– Kvaliteten står til 20 i stil

Når løpsdagen nærmer seg, er det mange brikker som skal på plass. Da kan det fort bli mye armer og bein, innrømmer prosjektlederen.

– Ting kommer gjerne i siste liten. Men uansett hvor mye som skal printes eller hvor kort frist vi har, har jeg aldri hørt gjengen i CopyCat si noe annet enn «det fikser vi!» Servicen de yter er helt enestående. Og kvaliteten står alltid til 20 i stil! 

PROFF PROFILERING: Både gjerdebannere og beach-flagg var på plass langs løypa.

I år reiste en gjeng på elleve personer fra CopyCat oppover fra Oslo til Trondheim for å være med på maratonet – enten som deltakere eller heiagjeng. Hva betyr det for samarbeidet? 

– En sånn ting treffer oss jo midt i arrangør-hjertet. Det er ingen tvil om at det betyr mye for dem, og det gjør at vi ønsker å gi mye tilbake til CopyCat også – blant annet i form av å tilrettelegge for god synlighet av logoen deres. 

Og at CopyCat kommer til å spille en viktig rolle i Trondheim Maraton også i årene som kommer, er helt sikkert. 

– Framover skal vi revitalisere hele arrangementet, blant annet ved å skifte logo. Det er mye som skal trykkes opp, og da blir CopyCat en nøkkelpartner for oss, avslutter Morten Eliassen.

Skal du eller organisasjonen din arrangere et event? Vi hjelper deg med profileringen – ta kontakt, da vel!

Del