Referanser

Skeid: – Nå har vi arenareklame som gir sponsorene våre maksimal synlighet

I år har Skeids hjemmebane OBOS Idrettspark Nordre Åsen blitt oppgradert med ny hovedtribune – og arenareklame fra CopyCat.

Markedsansvarlig i Skeid, Espen Gustavsen, forteller at CopyCat har levert profilering til klubben siden 2019. Samtidig med at arenaen på Nordre Åsen ble oppgradert, ønsket Skeid å tenke nytt rundt arenareklamen. 

– Fram til nå har CopyCat levert standard reklameskilt i aluminium, men vi fikk etter hvert lyst til å leke litt med format og innhold.

Sparer penger og miljøet med arenareklame i bærekraftige materialer

Aluminium er tradisjonelt det materialet som brukes til reklameskilt på fotballarenaer, forklarer Gustavsen. 

– Langs banen er plateskilt i aluminium fremdeles et førstevalg fordi holder stand mot harde fotballer, men det er ingen grunn til at man ikke skal kunne benytte tynnere og mykere materialer andre steder.

– De ulike lokasjonene på en idrettsarena har forskjellige eksponeringsbehov, og CopyCat introduserte oss for ideen om å teste andre materialer, basert på erfaringen de har med dette fra andre idrettsarrangementer. 

Nå har tribunen på OBOS Idrettspark Nordre Åsen blitt oppgradert med miljøvennlige lettplater som ble skrudd inn i tidligere aluminiumsplater. Lettplatene er ikke bare er mer bærekraftige, de er også billigere. I tillegg har det blitt montert meshbannere på siden av tribunen.

Espen Gustavsen sier at lettplatene åpner for nye muligheter med hensyn til format.

– Bakveggen på den nye tribunen vår har fått en 14 meter lang trikk som reklame for Sporveien. Dette er et konsept som var ganske utenkelig for oss for bare ett eller to år siden, sier Gustavsen.

Skikkelig eksponering: Sporveien blir godt synlig med dette trykket på lettplater.

God dialog og ideutveksling hele veien

Samarbeidet mellom Skeid og CopyCat er preget av god dialog og ideutveksling, påpeker Gustavsen. 

– Vanligvis starter det med at vi eller CopyCat kaster en ide opp i lufta, og så spinner vi videre på det til vi finner et format som er gjennomførbart. 

– CopyCat og vår kontaktperson Per Utne tar seg alltid tid til å prate med oss, lytte til ideene våre og undersøke hva som er mulig, enten det er snakk om reklameskilt eller hvordan de kan designe garderobene våre. 

En lidenskap for faget

Markedssjefen understreker at én ting er spesielt viktig for Skeid – at CopyCat har en lidenskap for faget sitt. 

– På samme måte som vi brenner for fotball, har de en indre drive og motivasjon til å gjøre ting kulest mulig. Vi merker at de er oppriktig glad i og interessert i det de driver med, og det gir resultater. 

Han er ikke i tvil om at de nye reklameskiltene er en viktig investering for klubben. 

– Det er kjempeviktig for oss å ha gode løsninger for eksponering for sponsorer og samarbeidspartnere. Nå har vi fine og moderne reklameskilt til enhver tid, og det gjør naturligvis flatene våre mer attraktive for nye sponsorer også. Heldigvis er CopyCat knallgode på dette, avslutter Espen Gustavsen.

Vi har lang erfaring med utforming, produksjon og montering av arenareklame – kontakt oss for kostnadseffektive og fleksible løsninger!

Del