Det er mye som skal på plass de siste hektiske ukene før Oslo Maraton. Da er det gull verdt å ha en leverandør man kan stole på, sier daglig leder Cecilie L’Orsa.
BMW Oslo Maraton er landets største gateløp, og har i over 40 år vært en skikkelig folkefest for løpere, publikum og Oslo by. Det er et omfattende apparat som skal i sving for å sørge for at arrangementet blir en fin opplevelse for de nærmere 20 000 løperne som stiller til start hvert år. Siden 2011 har CopyCat vært en sentral brikke i dette store puslespillet – som grafisk samarbeidspartner og sponsor.
Fargelegger Rådhusplassen med kortreist profilmateriell
Løypa starter og slutter på Rådhusplassen, som på selve løpsdagen er «fargelagt» med materiell produsert av CopyCat – blant annet målportal, gjerdebannere, beachflagg, plakater og diverse skilt.
– I år lagde de dessuten en diger navnevegg, hvor navnene til samtlige deltakere var trykket i alfabetisk rekkefølge. Den var superstilig og ble veldig populær, sier Cecilie L’Orsa.
CopyCat bistår i tillegg Oslo Maraton med trykksaker gjennom året – for eksempel når de skal varsle beboerne i området rundt løypa.
– I forkant av arrangementet sender vi ut 70 000 A4-ark med informasjon. Vi sperrer jo av nesten hele byen, så det er viktig å gjøre beboere obs på at de må ta noen ekstra hensyn denne dagen, forteller L’Orsa.
Hun forteller at Oslo Maraton er opptatt av å ha så lavt klimaavtrykk som mulig. Da er det avgjørende å samarbeide med leverandører som leverer på bærekraft.
– CopyCat produserer alt lokalt og de tenker alltid bærekraft i materialvalg. Det er kjempeviktig for oss.
Hiver seg alltid rundt
Listen over alt som må på plass i forkant av et arrangement som Oslo Maraton er lang – og det er mye som skal fikses i siste liten, forteller den daglige lederen.
– Plutselig skal en av samarbeidspartnerne våre ha en banner, eller løypesjefen sier at vi må ha noen ekstra skilt til løypa. Heldigvis tar CopyCat sånne situasjoner på strak arm. De leverer mye på veldig kort tid, ofte samme dag, sier hun, og legger til:
– Uansett hvor travle de er, sier de aldri noe annet enn «det skal vi fikse med en gang!».
En partner til å stole på
Når alt koker og løpsdagen nærmer seg, er det essensielt å ha leverandører som er til å stole på. Cecilie L’Orsa understreker at det dessverre ikke er noe man kan ta for gitt.
– Vi har brukt ulike firmaer til forskjellige type tjenester opp gjennom årene, og har opplevd leverandører som ikke leverer det de skal. Det skaper mye problemer.
– CopyCat leverer alltid etter avtale, og det er så deilig. Vi har stor tillit til dem og kvaliteten de leverer, avslutter daglig leder i Oslo Maraton, Cecilie L’Orsa.
Trenger du hjelp til å profilere et arrangement? Vi fikser det – bare ta kontakt!