CopyCat eNews, Uncategorized

Derfor er profilartikler et genialt markedsføringsverktøy

Profilartikler er sannsynligvis det mest undervurderte markedsføringskanalen – her får du noen gode grunner til hvorfor.

En profilartikkel er alle typer produkter som skaper gjenkjennelse og synlighet for et merke, en bedrift eller en organisasjon. Gjengangere er t-skjorter, reflekser, kulepenner og ryggsekker, men profilartikler kan være alt mellom himmel og jord – så lenge det går an å sette en logo på det.

Men har profilartikler virkelig noen plass i moderne markedsføring, hvor så mye skjer på digitale flater? Svaret er definitivt ja! Profilartikler er både en rimelig og effektiv markedsføringskanal – så lenge det er gjort på rett måte.

1. Effektiv merkevarebygging

Produkter med bedriftens logo bidrar til å øke merkevarebevisstheten og synligheten. Når ansatte eller kunder bruker produkter som er merket med bedriftens logo, blir merket eksponert for et bredere publikum. Dette kan igjen tiltrekke potensielle kunder og gjøre at merkevaren din er lenger fremme i folks bevissthet.


2. Skaper positive følelser

Alle setter pris å få en gave – og det er en av grunnene til at profilartikler er så virkningsfullt. Ikke sant det er hyggelig å få med seg et fin notatblokk fra et kundemøte eller å få en praktisk ryggsekk fra arbeidsgiveren? Flotte produkter med logo kan skape en god kultur og stolthet hos de ansatte, samtidig som de en super måte å vise at du bryr deg og gir det lille ekstra til kunder og samarbeidspartnere. Slik bidrar produktene til at folk knytter positive følelser til merkevaren din!


3. Styrker troverdigheten

Ved å velge profilartikler med omhu kan du styrke bedriftens image og vise at dere bryr dere om detaljer og kvalitet. Slik etterlater du et positivt inntrykk og sørger for å bli husket!

Gjenbrukbar: Drikkeflasker i metall kan brukes igjen og igjen. På den måten får merkevaren din masse eksponering, samtidig som du bidrar til å redusere bruken av plastflasker.


4. Sikrer langvarig eksponering

Produkter med logo har en tendens til å ha en lengre levetid sammenlignet med andre former for markedsføring. Om dine ansatte for eksempel trener i t-skjorter med bedriftens logo blir merkevaren eksponert for andre mennesker i lang tid. Hvis produktet blir brukt og sett ofte, så er faktisk profilartikler mye mer effektivt enn noen annen type markedsføringskampanje!

Profiltøy: Treningstøy er noe alle har bruk for – og ved å sette logen på klærne sørger du for masse eksponering!

Slik velger du riktige profilartikler

Det er mange ting å tenke på når du skal velge profilartikler. Det viktigste er at du går for profilartikler som står i stil med merkevaren og det bedriften står for. Dersom merkevaren din oser kvalitet, bør profilartiklene gjøre det samme. I tillegg er det lurt å følge litt med på trendene i samfunnet. Mange i dag er opptatt av bærekraftige produkter (heldigvis!), så det sender et dårlig signal om profilartiklene du gir ut ikke har noen nytteverdi eller er av så lav kvalitet at de havner i søpla etter en gangs bruk.

Vårt viktigste råd er å tenke praktisk. Hvis mottakeren synes profilartikkelen er nyttig og bruker den ofte, vil merkevaren din få masse eksponering! Og så er det selvfølgelig avgjørende at profilartiklene er av god kvalitet, både for miljøet og bedriftens omdømme.

Trenger du hjelp til å velge riktige profilartikler? Ta kontakt, så finner vi de beste produktene for merkevaren din!

Del